úterý 3. září 2013

Tip na dvě paletky z drogerie

Oční stíny jsou věcí, kterou hledám téměř výhradně jen v parfumeriích. Drogérkovým značkám prostě stíny tolik nejdou, i když se najde pár výjimek. Třeba Color Tattoo od Maybelline mě naprosto uchvátilo a zdaleka nejen mě. Jenže když by člověk chtěl nějakou zajímavou paletku stínů, narazí na problém. Většina paletek z drogerie mi připadá buď nezajímavá nebo nekvalitní. Stíny bývají málo pigmentované, práší a na víčku příliš nevydrží ani s bází. Dnes pro vás mám ale tip na dvě paletky za dobrou cenu, které by vás mohly nadchnout. Obě jsou poměrně dobře k sehnání, jedna v drogeriích DM, druhá v Rossmannu.



Catrice Quattro Absolute Eye Colour 070 Mud Spencer & Colare Hill, Rossmann 114,- Kč




První paletkou je tahle kráska od Catrice. Běžně ji seženete v drogeriích Rossmann za cenu 114,- Kč. Kromě téhle varianty 070 Mud Spencer & Colare Hill, které dominuje zářivě růžová, si můžete vybrat z dalších třech. Tyhle paletky zpravidla obsahují tři neutrální odstíny a jeden výrazný, kdy můžete vybírat ještě mezi žlutou a světle modrou. Jedinou výjimkou je varianta 040 Never Let Me Go, která má všechny čtyři odstíny neutrální. Mě však nejvíce zaujala právě varianta 070 Mud Spencer & Colare Hill, kterou jsem poprvé viděla ve videu od GetTheLouk. V tomto skvělém videu navíc uvidíte, jak se dá taková jednoduchá paletka využít na spoustu způsobů.



Celá paletka je provedená v klasické designu typickém pro Catrice. Je z poměrně bytelného průhledného plastu, což je jednoduché a zároveň docela praktické. Nemusíte paletku ani otevírat a hned vidíte, po jaké paletce saháte. Balení neobsahuje kromě samotných stínů žádné aplikátorky, štětečky nebo zrcátko, ale to vzhledem k cenové kategorii a tedy obvyklé (ne)použitelnosti těchto komponentů rozhodně není na škodu.



Paletka obsahuje čtyři odstíny. Jeden výrazný a tři neutrální. Dva jsou polomatné a dva lesklé. Všechny stíny jsou velmi dobře pigmentované a intenzivní. Velkou výhodou je, že stíny nepráší, takže se s nimi skvěle pracuje, protože vám neodpadávají pod oči a nerozfoukáte si polovinu objemu po pokoji. S bází stíny vydrží celý den krásné a intenzivní. Pokud nemáte extra mastná víčka, tak rozhodně nemají tendenci se slívat.



Nejvýraznějším odstínem je jasná teplá růžová, která dodává celé paletce šmrnc. Tento odstín neobsahuje žádné třpytky ani jiné lesklé čátečky, ale i tak se na světle lehce leskne. Nejlépe bych ho nazvala asi polomatným, protože není úplně matný, ale zároveň ani úplně lesklý :) Tahle barva dokáže hezky oživit neutrální líčení a lehce ho zahřeje. Obrovskou výhodou právě téhle paletky je její univerzálnost. Konkrétně tenhle růžový stín je krásně použitelný i místo tvářenky.



Druhým stín je velmi světlý, skoro až bílý, ale s nádechem do béžova. Tenhle stín je určitě tím nejzářivějším z celé paletky a jeho odlesky jdou do bíla. Hodí se tak k rozzáření celého pohledu, hlavně rozjasnění vnitřního koutku a místa pod obočí. Zároveň je tenhle stín použitelný i jako klasický rozjasňovač třeba na lícní kosti.



Třetí stín je teplejší hnědá, která má podobné odlesky jako předchozí stín. Je to krásná barva k použití na celé víčko, tmavší barva oko zvýrazní, ale odlesky ho zároveň rozjasní.



Posledním odstínem je tmavě hnědá. I když není úplně matná, dá se klidně použít na modelování oka, třeba do vnějšího koutku.



Stíny asi 2,5 g. Složení jednotlivých stínů najdete na stránkách Catrice pod kartou Ingredience.


Alverde Lidschatten Quattro 46 Fairy Forest, DM 139,- Kč




Druhou paletkou je obdobná paletka od Alverde, kterou seženete v každé drogerii DM za 139,- Kč. U téhle paletky můžete vybírat také ze čtyř variant, kdy další tři jsou vždy v tónu jedné barvy. Můžete tak vybírat z hnědých, šedých a růžových odstínů. Paletka 46 Fairy Forest je v tomhle trošku výjimkou a obsahuje podobně jako paletka Catrice tři neutrální odstíny a jeden tmavě zelený. Právě zelený odstín byl pro mě na paletce největším lákadlem.



Provedení paletky je provedeno v typickém duchu Alverde produktů. Kombinace průhledného a zeleného plastu, který působí spíš lacině a chatrně. Stíny jsou seřazeny v řadě vedle sebe a před nimi je ještě umístěn oboustranný aplikátorek. Možná si s ním některé z vás poradí, ale já osobně jej považuji za nepoužitelný a je pro mě zbytečný. Navíc má dle mého pozorování vůli putovat po paletce sem a tam i přes stíny, což mi velmi vadí.



Jak už jsem se zmínila výše, paletka obsahuje tři neutrální a jeden barevný stín. Dva stíny jsou lesklé, jeden je matný a jeden je přibližně na pomezí mezi matným a lesklým. Všechny stíny mají dobrou pigmentaci, tři z nich jsou poměrně intenzivní. Oproti paletce Catrice bohužel musím říct, že tyhle stíny mají tendenci trochu prášit, ale jsou stále docela dobře použitelné. S bází vydrží celý den.



Prvním stínem je téměř bílý matný stín. Osobně zrovna tento odstín považuji za nejslabší článek celé paletky. Je trochu méně pigmentovaný a méně intenzivní, ale skvěle se podle mého hodí na ztrácení ostatních barev.



Druhým stínem je obdoba rozjasňovacího stínu od Catrice. Jedná se o lesklou světlou béžovou barvu, která se hodí na vnitřní polovinu víčka, rozjasnění pohledu a místa pod obočí a je rovněž použitelný i na rozjasnění celé tváře. Tento odstín je dobře pigmentovaný a dobře kryje.



Třetí barvou je tmavě hnědá s polomatným efektem. Stejně jako u Catrice paletky je tento stín skvělý na vytvarování oka.



Čtvrtá barva je moje nejoblíbenější. Jedná se to tmavě hnědozelený lesklý stín se zelenými odlesky. Je to krásná barva, která udělá líčení zajímavějším, ale zároveň není příliš řvavá.



Stíny mají zhruba 4 g. Některé z vás jistě ocení, že stíny, kromě varianty 47 Pure Berry, mají certifikát Vegan. Složení produktu najdete tady pod kartou Inhaltsstoffe.



Za sebe mohu říct, že jsem s oběma paletkami spokojená. Obě jsou dobře pigmentované, mají dobrou výdrž a velmi dobře použitelné odstíny. Pokud tedy sháníte dobrou paletku na denní i večerní líčení za pár korun, mohu doporučit zrovna tyhle dvě.

Máte zkušenosti s těmito paletkami? Nebo máte oblíbené nějaké jiné? Dáváte přednost spíše dražším stínům, nebo si vystačíte s těmi levnějšími?

2 komentáře:

  1. Já mám ráda stíny Inglot, také používám paletku od Elf, kterou doporučovala Lu (Svět módy XL podle LU) a ta je dobrá :).

    Jinak stíny z drogerie se mi taky moc neosvědčily. A mým největším zklamáním byly stíny Mary Kay, koupila jsem si 4 odstíny a 2 jsou docela použitelné, 2 šílené !!!

    OdpovědětVymazat
  2. Alverde paletku mám, dostala jsem ji a mám jim moc ráda:) Přiznám se ale, že zelený stín jsem zatím nepoužila:(

    OdpovědětVymazat