úterý 15. října 2013

Nejlepší pomocník na podzim a zimu I

Poměrně teplé září už nás dávno minulo a na jeho místo nastoupil mnohem chladnější a deštivější říjen. Sice i teď se objevuje krásné slunce, ale přeci jen deštivé a chladné dny jsou čím dál tím častější. A s tím souvisí i to, že pomalu začíná řádit rýma a nachlazení a celkově se dostáváme do období "červených nosů" ať už právě od rýmy nebo od mrazu. A lehká podzimní nemoc se nevyhnula ani mně a můj nos dostal pořádně zabrat. Naštěstí mám ale v kosmetické sbírce pomocníka od Saloos, který je pro můj nos doslova spásou.





Saloos Naturcosmetics bioKarité Nosní balzám

Tohoto malého pomocníka seženete často v obchůdcích se zdravou výživou a biokosmetikou. V takových obchůdcích stojí kolem 70,- Kč, ale můžete ho koupit třeba i v drogerii DM, kde za něj ale dáte spíš okolo stovky. Já, ač nejsem přímo fanouškem přírodní kosmetiky, raději chodím do různých bioobchůdků, kde obvykle ulovím spoustu zajímavých věcí navíc.



Balení je v typickém designu Karité od Saloosu, jen v menším provedení. Ale i tak dostanete celých 19 ml balzámu, což není málo. Jedná se o plastový béžový kelímek  se stříbrným víčkem, na kterém je nalepena etiketa výrobku v modrém provedení. Sice je celé balení z plastu, ale jedná  alespoň o příjemně pevný a bytelný plast, takže nepůsobí lacině a rozhodně se snadno nerozbije. Víčko má klasický šroubový závit a drží dobře zavřené. Mělo by se jednat o čistý přírodní produkt, ale posoudit to můžete na složení níže.



Balzám má v kelímku mléčně bílou barvu, ale při nanášení je úplně průhledný. Konzistence je v kelímku velmi tuhá, ale při doteku teplého prstu se balzám rozpustí a na nos si tak nanášíte velmi jemňoučký tekutější balzám, který však nikam nestéká a spolehlivě drží na svém místě. Vůně je taková typicky bylinková se svěžím nádechem, je velmi příjemná a uklidňující.




Dle výrobce je nosní balzám určen k ošetřování nosu a jeho okolí hlavně při rýmě a nachlazení. Vůně balzámu by měla zvyšovat prokrvení nosní sliznice a tím uvolňovat dýchací cesty. Má zabraňovat odírání a loupání kůžičky kolem nosu a pomáhá ji regenerovat. A jak říká výrobce, tak já celkem potvrzuji. Tento balzám používám pravidelně při velkých zimách, ale hlavně při nachlazení a rýmě, kdy nos opravdu trpí. Už jen samotné nanesení balzámu na nos přináší úlevu. Bolest z odření ustoupí a po chvilce mám pocit, že se mi nos trochu uvolnil a lépe se mi dýchá. Výhodou je, že balzám se na nose udrží i přes několik použití kapesníku, ale je samozřejmě nutné ho často obnovovat. Ze zkušenosti mohu potvrdit, že sedm dní rýmy s používáním balzámu zvládne můj nos v daleko lepším stavu než bez něj. A pokud už nos odřený je, balzám ho pomůže rychleji zahojit.




Jsem vždycky potěšená, když produkt plní to, co slibuje na obalu. A v tomto případě tomu tak je a já účinky tohoto balzámu mohu potvrdit. Jedná se o příjemný a hlavně hojivý balzám, který je mým pomocníkem už několikátou sezonu kdykoli, kdy se o mě pokouší nemoc nebo venku panuje nepřízeň počasí. Mohu ho tedy s klidným svědomím doporučit dále.

1 komentář:

  1. Pěkný článek. Udělala jsi mi radost něco podobného hledám už dlouho. Určitě se po tom podívám :) Já smrkám neustále i když nemám rýmu mám spíše tu chronickou :D

    OdpovědětVymazat